V Praze dne 15. března 2005
doc. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
ČVUT -
FD
Zpráva
v rozsahu 16 str. je velmi kvalitní, s většinou z jejich
poznatků i závěrů souhlasím. Dílčí připomínky:
1) Zpráva se nezabývá projektově
orietovanou výukou (POE). Přitom některé z problémů, které zpráva považuje
za obtížně řešitelné, lze podle mého soudu i na základě praktických zkušeností
z FD při aplikaci POE zvládnout. Např.:
Dosahuje se toho bez (tak trochu) disriminačniho
členění bakalářského stupně na A a B, tedy kvalitnější a méně kvalitní.
Základní nevýhodou POE je vyšší pracnost.
2)
Schéma studia (vztah bakalář / magistr), podrobněji nediskutuje model l [1], tj. aplikačně orientovaný bakalář a šiřeji a
teoreticky lépe dotovaný navazující magistr. Tento model považuji pro „kamennou
univeristu“ typu ČVUT za vhodný. Domnívám se, že umožní zvládnout i vážný
problém „na vstupu magisterského studia“ , jímž je heterogenita přijímaných
absolventů bakalářského studia z „různých zdrojů“.
3)
Domnívám se, že zavádění přijímacích zkoušek do navazujícího magisterského
studia je v současnosti kontraproduktivní. Kvalitnější výběr lze provést
v prvním roce studia.
Reference: